Keunggulan Zaman

" Kau Hina Semasa Menuntut,
Maka Kau Akan Mulia Semasa Dituntut "

" Jangan pernah takut kehilangan
sesuatu yg BUKAN menjadi hak kita &
Jangan kau tangisi apa yg bukan Milikmu.."

LAPORAN : MESYUARAT AGUNG TAHUNAN DPM (MAQAZ) SHOUBRA KALI KE 18


SHOUBRA, 21 OGOS - Bertempat di Dewan Ibnu Jazari, Mesyuarat Agung Markaz Dewan Perwakilan Mahasiswa (MAQAZ) Shoubra kali ke 18 telah berlangsung dengan jayanya. Dengan tema "Memperkemas Akauntabiliti, Memantap Organisasi ", seramai 65 orang ahli telah menyerikan sidang mesyuarat pada tahun ini.

Majlis perasmian dimulakan pada jam 9.00 pagi dengan bacaan ayat suci Al - Quran yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Salman bin Mohd Ali Rajab. Majlis kemudian diteruskan dengan ucapan Pengarah Mesyuarat Agung Markaz Dewan Perwakilan Mahasiswa (MAQAZ) Shoubra kali ke 18, Ustaz Ahmad 'Afif Zuhdi bin Ahmad Zaki yang disusuli dengan ucapan Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra 2009/2010, Ustaz Muhamad Naim bin Hassan. Majlis perasmian disempurnakan oleh Ketua Badan Ekonomi PMRAM 2010, Ustaz Muhammad Alhidayat bin Khalid yang merupakan Badan Pengurus angkat PMRAM cawangan Shoubra.Persidangan kali ini diserikan lagi dengan kehadiran Ustaz Mohd Farkhan bin Md Zain, Naib Presiden 3 PMRAM 2010 dan Ustaz Syeikh Mohd Mujahid bin Sikh Nawawi, Naib Setiausaha Agung PMRAM 2010.

Agenda Mesyuarat Agung Markaz Dewan Perwakilan Mahasiswa (MAQAZ) Shoubra kali ke 18 diteruskan dengan agenda pembentangan laporan aktiviti tahunan, perbahasan usul,. Sidang mesyuarat sebulat suara menerima usul "Memantapkan Halaqah Muzakarah dan memperkasakan peranan Unit Biah Solehah dan Unit Hisbah bagi mengekalkan suasana Islami di bumi Shoubra" yang dibawa oleh saudara Muhamad Ridzuan bin Adzemi.

Seterusnya persidangan mesyuarat meyaksikan perletakan jawatan kepimpinan DPM (MAQAZ) Shoubra 2009/2010 yang telah diumumkan oleh Pengerusi DPM , Ustaz Muhamad Naim bin Hassan.

Sebelum sidang mesyuarat berakhir, majlis memberi ruang kepada barisan AJKT DPM (MAQAZ) Shoubra sesi 2009/2010 untuk menyampaikan kata-kata akhir.

Seusai solat Asar, wakil Suruhanjaya Pilihanraya Shoubra, Mohamad Rasul bin Abd Karim bagi mengumumkan barisan AJKT DPM (MAQAZ) Shoubra sesi 2010/2011. Majlis disusuli dengan ta'aruf ringkas barisan AJKT dan ucapan Pengerusi DPM (MAQAZ) sesi 2010/2011, Ustaz Ahmad 'Afif Zuhdi bin Ahmad Zaki

Majlis diakhiri dengan majlis penyampaian cenderahati kepada barisan AJKT sesi 2009/2010 dan mahasiswa cemerlang 2010. Jutaan penghargaan tidak terhingga buat barisan kepimpinan AJKT DPM (MAQAZ) sesi 2009/2010 dalam sama-sama menerajui kepimpinan PMRAM cawangan Shoubra. Semoga pengorbanan dan tenaga yang dicurahkan bagi mencapai matlamat yang dibawa PMRAM terutamanya menyatupadukan suara anak-anak Melayu yang berada di Mesir ini mendapat keberkatan dari Allah s.w.t

Sumber: Laman Rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra

0 ulasan:

Post a Comment