Keunggulan Zaman

" Kau Hina Semasa Menuntut,
Maka Kau Akan Mulia Semasa Dituntut "

" Jangan pernah takut kehilangan
sesuatu yg BUKAN menjadi hak kita &
Jangan kau tangisi apa yg bukan Milikmu.."

..:: Empat Perkara ::..

Daripada Sayyidina Anas r.a, bahwasanya Rasulullah Saw bersabda: “ Allah Swt telah berfirman:

Ada empat perkara. Satu yang menyangkut hubungan Aku dengan Engkau. Satu lagi yang menyangkut hubungan antara Engkau dengan hamba-hamba-Ku. Satu yang lain untuk Aku, dan yang satu lagi untuk Engkau.

Ada pun yang untuk Aku,

Hendaklah engkau mengabdi diri kepada-Ku dengan tidak menyekutukan-Ku dengan sesuatu pun.

Yang Menyangkut Dirimu,

Maka apa saja yang engkau kerjakan dari kebajikan, Aku akan memberikan balasannya.

Yang menyangkut antara Aku dengan Engkau,

Hendaklah engkau memohon (berdoa kepada) Aku dan Aku mengabulkan permohonan engkau.

Dan yang menyangkut antara Engkau dengan Hamba-hamba-Ku,

Hendaklah engkau merelakan (redha) bagi mereka apa yang engkau merelakan (redha) bagi dirimu ”.

[HR. Abu Nu’aim]

Sumber: http://alhadistonline.wordpress.com/page/5/

0 ulasan:

Post a Comment